Voeding


Chips, donuts, chocola, taart, hamburgers, pizza. Het zijn voorbeelden van guilty pleasures die iedereen heeft. Soms kan dit toch uit de hand lopen, waardoor je aankomt. Een ongezond voedingspatroon kan allerlei klachten en ziektes veroorzaken.

Door een snelle toename van je gewicht kan je last krijgen van je knieën, maar ook de kans op diabetes type II wordt groter. Datzelfde geldt voor een te hoog cholesterol en een hoge bloeddruk. Hierdoor kunnen weer hart- en vaatziekten ontstaan.

Om dit te voorkomen kan je jouw dieet veranderen met hulp van voedingsbegeleiding. Die kan ik jou als vitaliteitstherapeut geven. Op deze manier krijg je minder ongezonde vetten en suikers binnen. Die zorgen ervoor dat je aankomt en last kan krijgen van een te hoog cholesterol.

Om je eetgewoonten een positieve draai te geven, kan je mijn hulp als vitaliteitscoach inschakelen. Jou voorzien van het juiste dieet is slechts een onderdeel van wat een vitaliteitscoach doet. Voeding, mental coaching en beweging staan hierbij centraal. Het is lastig om in je eentje met een nieuwe eetgewoonte te beginnen. Het lijkt net op stoppen met roken. Soms heb je toch die terugval en heb je zomaar een zak chips leeg gegeten. Daarom is het veranderen van je dieet met voedingsbegeleiding net dat steuntje in de rug om de juiste gewoonten aan te leren.

Samen bekijken we je huidige dieet en wat daaraan veranderd kan worden. Met jouw smaak maak ik een nieuw voedingsschema waardoor je op een smakelijke manier kan genieten van gezonde voeding.

Hierdoor krijg je na een snack geen schuldgevoel meer, maar juist een voldaan gevoel. Zowel lichamelijk als geestelijk. Bovendien kan een gezond dieet ervoor zorgen dat je een paar kilo’s kwijtraakt en je cholesterol en bloedwaarden normaliseren.

Daarnaast krijg je ook mental coaching, zodat jouw nieuwe gezonde dieet een gewoonte wordt. Na verloop van tijd heb je dan helemaal geen diëtist meer nodig. 

Een paar voordelen van voedingsbegeleiding op een rij

  • Je wordt gezonder
  • Je krijgt meer energie
  • Je wordt efficiënter
  • Je bent creatiever van geest
  • Je bent minder vaak ziek
  • Je bent stressbestendiger
  • Je hebt meer zelfvertrouwen
Voeding